A 60-AS FOGADÓ TÖRTÉNETE

Hogyan történt 1983–tól
napjainkig?

“A 60-as Fogadó története (alapkőletétele) a nyolcvanas évekre nyúlik vissza. Az autópálya ezen területén (amit szintén a nyolcvanas évek elején nyitottak meg) egy kiépített parkoló volt kialakítva, mindenféle közmű hiányában. Tehát nem volt: víz, villany, csatorna, gáz illetve telefon sem. (Sőt még a metró se járt!) A pusztai összközmű nélküli körülmények ellenére egy petróleumlámpával pislákoló csárda kezdte el bontogatni szárnyait.

A közeli falu lett a névadó: Horti Csárda néven kezdte el működését, ezt később átkeresztelve Ferde Csárda néven vált a hely ismertté. A tető igen ferdére sikerült (nem véletlenül), így aztán elég sok csodálója akadt. Az arra járók nézték vadászháznak, templomnak vagy elszabottnak, mindegy minek nézték, a legfontosabb megtörtént: a helyet megismerték, megkedvelték, forgalmassá tették.

Teltek múltak az évek, közben megtörtént a rendszerváltás is, a mi kis Csárdánk már egyre szűkebbnek/kisebbnek bizonyult. A Kilencvenes évek elején átépítésekbe, bővítésekbe kezdtünk, aminek a következtében Csárdából Fogadóvá nőttünk. Bővült a vendégtér, bevezettük a melegkonyhát és az emeleti részen vendégszobák kaptak helyet. A profilbővítéseket a betérő vendégek igencsak megkedvelték, és még ismertebbé tették. A Fogadó elé a 60-as szám került (M3-as autópálya 60. km kő) így lett a Fogadó a 60-as Fogadó, amit a mai napig használunk.

Az autópálya egy gyorsforgalmi út, tehát az emberek sietnek, ennek kapcsán a Kilencvenes évek második felében nálunk egy új svédasztalos ebéd, majd ezt követően reggeli bevezetését határoztuk el. Arra is rájöttünk, hogy az emberek és a Fogadó érdekeit ha összevetjük, mindenki úgy jár jól, ha bármiből bármennyit (veszik), eszik, iszik, és ezt teheti korlátlanul, akkor igen elégedett lesz. Így lett nálunk (fix áron) minden nap lagzi, reggel, délben, este dínom-dánom, ami ismert, kedvelt lett. (Határon innen és túl).

A Fogadó élte a maga napsütötte (és néha borús), de dolgos hétköznapjait. A 2004-es EU csatlakozást megelőzően a HACCP rendszer bevezetésével újabb kihívások váltak előttünk ismertté, aminek sikeresen meg tudtunk felelni. A fejlődés és a színvonal folyamatos emelésének érdekében a 60-as Fogadó vezetősége egy újabb átfogó felújítás és bővítés mellett döntött, ennek végeredményeképpen alakult ki a Fogadó jelenlegi formája. Bővültek a vendégterek, az illemhelyek, és új különtermek nyíltak. A régi étteremben külön étel és italsor fogadja a vendégeket. A vendégszobákat is felújítottuk, kibővítettük, komfortosabbá és színvonalasabbá tettük. A panziós szálláshelyeket MOTEL felirattal hirdetjük a megszállni vágyó autós és motoros vendégeinknek.

Tisztelt Vendégeink!

Köszönjük megtisztelő bizalmukat, és hogy betértek és jövőben is betérnek a 60-as Fogadóba. Az én történetem itt nem ér véget, csak abbahagyom…
Ígérem majd folytatom, ha folytathatom. „